maandag 11 juni 2012

Hoezo inlevingsvermogen?

De avondvierdaagse komt er aan. Beide kids willen daar graag aan meedoen. Vooral vanwege de laatste avond! Naast dat het heel gezellig is zien de kids uit naar de bergen snoep die ze ontvangen.

Al twee jaar nemen wij het beste vriendje van zoonlief mee. Hij woont op een boerderij. Het is dan best heen en weer sjeesen om vriendlief op tijd aan de start te krijgen en dus nemen wij hem onder onze hoede.

Dit jaar ben ik er niet echt aan toegekomen iets af te spreken. En af en toe is het goed het initiatief bij de ander te leggen in plaats van alles maar te regelen. Soms regelt het zich vanzelf wel. En ja dat gebeurt ook nu.

Ik kom tot de ontdekking dat vriendlief de eerste avond met iemand anders meegaat. Diep van binnen ben ik best een beetje teleurgesteld. Met name voor zoonlief, die het heerlijk vindt om met z’n beste vriend op stap te gaan. Het loopt nu zo en dus lijkt het me goed me er niet mee te bemoeien.

Toch kan ik het niet nalaten aan zoonlief te vragen wat hij er nu van vindt dat vriendlief met iemand anders meeloopt. Hij vindt het best wel jammer. ‘Had je hem willen vragen dan?’ ‘Nee, zegt zoonlief, hij moet ook de vrijheid hebben om te kiezen.’

Hier slaat moeder even stil van. Een les van zoonlief. En een goede ook!

 

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow, respect!

Trudy zei

Inderdaad! Top!

Aline zei

Knap van hem zeg!

Mirthe Duindam zei

Ja, mooi hoor.
Wat een mooie nieuwe Look heeft je weblog, prachtig!!
Groetjes, Mirthe

Anne-Marie zei

Wat een wijsheid van je zoon! En zo zijn ze ineens een heel stuk volwassener...

Anita zei

Lieve Gerda, glim jij maar van oor tot oor :-)
Wat een wijsheid voor zo'n kerel !!!
Groetjezz lfs mij

Janneke zei

Wat goed van hem!

Roelien zei

dat is echt een mooie opmerking van hem..don't worry

Odette zei

Die kinderen, die zijn wijzer dan we denken. ;-) (of dan we willen weten)
Leuk!

Unknown zei

fijn dat zoon er begrip voor heeft! Een goede jongen is hij,een zoon om fier op te zijn! Fijn weekend, Hilde

Dietmut zei

wat een goede instelling van zoonlief. Super !