dinsdag 10 januari 2012

De vakantie ...

Eindelijk is het dan zover. Vakantie! Leuke dingen doen, uitslapen, genieten van elkaar en vooral van de feestdagen. Het samenzijn! Heerlijk.

Nou ja, dat zou leuk moeten zijn en heerlijk, maar dat was het niet helemaal. En dat ligt vooral niet aan anderen, maar aan mezelf. Ik heb namelijk last heeft van op-vakantie-gaan-stress. En niet een klein beetje, nee heel erg. Zo van: het hoeft voor mij niet meer, we blijven wel thuis …
Dat laatste viel dit jaar erg mee, maar echt genoten van de eerste week van mijn vakantie heb ik niet.

Ik ben dan ook nog iemand die alles wegschuift. Als ik er maar niet aan denk dan is het er ook niet. Onzin natuurlijk, want als ik ergens niet aan wil denken, komt het als een boemerang bij mij terug.

En dan de jongens. Ongelofelijk druk! Kan het ze moeilijk kwalijk nemen met al die feestdagen en een vakantie in het vooruitzicht. De jongste doet qua drukte niet onder voor de oudste met adhd (zonder pilletje). Ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat de kids het ook wel eens heel erg spannend zouden kunnen vinden om op vakantie te gaan.

Ze waren niet te houden en de lontjes waren heel kort. Als de een niet aan het sarren was, dan was het de ander wel. Voeg daar de stress van mamalief aan toe en je hebt buskruit. Tja die eerste week was best een beproeving, maar die tweede dan …

7 opmerkingen:

Fokelien zei

vertel... die tweede week was wel goed? Ik hoop het zo...

Mirjam zei

Hoi Gerda,
Nou, de eerste week was dus een beproeving. Ik hoop maar dat de tweede week alles heeft goedgemaakt. Wordt vervolgd dus...
Voor nu wens ik je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anita zei

Oh lieverd zo herkenbaar dit !!! Alhoewel onze zoon geen ADHD heeft maar klassiek autisme kon hij door alle prikkels, spanning (ook voor leuke dingen) en een andere omgeving ontzettend druk (stuiterbal) worden. Dat gaf weer irritatie voor dochterlief. Zijn ouders (wij dus) voelden thuis de bui al aankomen. Maar wilden toch zo graag blijven proberen !!!! Dan is een kort lontje snel een steekvlam. Op een gegeven moment zijn we er mee gestopt. We blijven al ja-ren gewoon thuis en dat zijn de mooiste vakanties ;-)
Inmiddels is hij al 15 jaar kunnen we hem steeds meer uitleggen maar VAKANTIE is voor hem vrij-zijn en lekker in-rond én dichtbij huis blijven. In zijn veilige en vertrouwde omgeving. En dat geeft voor ons enorm veel rust !!! We gaan regelmatig samen met z'n tweetjes een paar dagen weg maar dan blijven de kids mét oppas (zuslief) thuis. Iedereen blij :-) Benieuwd naar die 2e week hopelijk een stuk beter ....
Groetjezz lfs mij X

Purperpolletje zei

Ohw, zo herkenbaar. Ik riep ook bij elke vakantie: volgende keer blijven we thuis!!! En dat ligt echt alleen maar aan mij, want mijn kinderen doen het gelukkig goed. Leuk hè, verplicht 'ontspannen'?
Goed voorbereiden, niet te veel activiteiten plannen anders is mijn energie op, en op tijd loslaten en gewoon met de dag/uur gaan leven, dat is mijn geheim geworden.

Jolanda zei

Hè, ik hoop dat die tweede week het weer een beetje goedmaakte....

Anoniem zei

Allereerst heel benieuwd naar je tweede week. Ik herken het wel een beetje, dat van die eerste week. Alleen hier scheelde het dat Peter naar de zorgboerderij was en mijn man er gezellig was/deed.

Zet 'm op!

Anoniem zei

Hey Gerda, dank je wel voor je blog bezoek.
Je zette me even aan het denken...

Maar ja dat gevoel daar kan ik me iets bij voorstellen.
Je wilt thuis alles goed regelen en niets vergeten en de zorg van die lieve mensen om je heen. Het werkt overal in door, maar ik hoop toch wel dat die tweede week een top week voor jullie is geworden.

Ik wens jullie ook een heel fijn en gelukkig 2012!
Lieve groetjes Cristien.