zondag 23 oktober 2011

Genietmoment

De beamer projecteert lied 398 van de Evangelische Liedbundel op de muur. Zeker weten dat zoonlief dit lied kan meezingen. Ik wijs naar de muur en zeg dat het een mooi lied is om mee te zingen. Zodra de muziek inzet en de gemeente meezingt hoor ik de stem van zoonlief. Hij zingt het hele lied vol overgave mee. Prachtig, wat een genietmoment. Manlief en ik kijken elkaar even aan.

Evangelische Liedbundel 398
Handen heb je om te geven
van je eigen overvloed,
en een hart om te vergeven,
wat een ander jou misdoet.

Refrein:
Open je oren om te horen,
open je hart voor iedereen.

Ogen heb je om te zoeken
naar wat mensen nog ontbreekt,
en een hart om uit te zeggen,
wat een ander moed inspreekt.

(Refrein)

Schouders heb je om te dragen
zorg en pijn van alleman,
en een hart om te aanvaarden,
wat een ander beter kan.

(Refrein)

Voeten heb je om te lopen
naar een mens die eenzaam is,
en een hart om waar te maken,
dat geen mens een eiland is.

(Refrein)


4 opmerkingen:

Mirjam zei

Hallo Gerda,
Wat mooi, dit is echt zo´n ´count your blessings´ moment, toch?
Ik heb de tekst eens goed gelezen en die zou iedereen uit volle borst dagelijks moeten zingen... Prachtig. Als we allemaal naar die tekst zouden leven, zou de wereld er een heel stuk beter uitzien...
Fijn dat zoonlief zo lekker kon meezingen.
Ik wens je nog een heel fijne avond en een fantastische week..
Lieve groetjes,
Mirjam

Aline zei

Prachtig, ik ken het niet, maar de woorden zijn schitterend.

Anoniem zei

Schitterend om dit samen te zingen!

Anoniem zei

Echt heel mooi! Ik zie jullie hiervan genieten en dat dat doe ik nu met je mee. Liefs Cristien.